Vi bruger Cookies!     

         
 X     
alle mine sider



 

 

 

 

De 5 tibetanere – yoga på den nemme måde!

Tænk hvis du kunne slippe af med dagligdagens stress og på samme tid få en smukkere og sundere krop? De 5 tibetanere er fem enkelte yogaøvelser, som hjælper med at holde din krop i balance. Øvelserne tager 20 minutter og øger din knoglemasse, opstrammer dine muskler, giver en bedre fordøjelse og en perfekt hormonbalance.

Rite 1 – Harmoni:
Stå oprejst med armene strakt vandret ud til siden og med let spredte ben. Drej rundt om dig selv i urets retning (fra venstre mod højre) og bevar koncentrationen så du tæller hver gang du når en omgang. Drej 21 gange omkring dig selv.

Rite 2 - Balance:
Læg dig fladt ned på ryggen med hovedet løftet fra gulvet og hagen vendt ind mod brystet. Tag en dyb indånding og løft dine ben lodret op i luften. Sørg for at dine håndflader er vendt mod gulvet. Sænk herefter langsomt overkrop, hoved og ben samtidigt og tøm lungerne for luft. Gentag denne øvelse 3-5 gange i dit eget tempo.

Rite 3 - Energi:
Knæl ned på gulvet med let afstand mellem benene. Sørg for at rette ryggen. Sæt tæerne i gulvet og placer dine håndflader bag på lårene eller på balderne. Sænk herefter langsomt hagen ned mod brystet og tøm lungerne for luft. Tag en dyb indånding og læn dig så langt tilbage, som du kan, så åbner brystet og skaber svaj i ryggen. Vend herefter tilbage til udgangspunktet og gentag processen nogle gange.

Rite 4 - Liv:
Sæt dig ned på gulvet med dine ben strakt lige ud foran dig og med ca, en skulderbreddes afstand imellem dem. Sørg for at du sidder rankt og med ret ryg. Placer dine håndflader i gulvet lige ud for kroppen, læg hagen ned mod brystet og tag en dyb indånding. På indåndingen løfter du forsigtigt kroppen op fra gulvet, indtil den ligner en bro. På den næste udånding sænker du kroppen igen. Gentrag øvelsen så mange gange du kan.

Rite 5 – Krop og tanke:
Den femte rite består af to klassiske yogaøvelser, nemlig hunden med hovedet opad og hunden med hovedet nedad. Det er vigtigt, at hænder og fødder holdes på samme sted under hele øvelsen. Begynd med at strække dine arme, indtil din overkrop er løftet fra gulvet, og du har et svaj i ryggen. Bøj herefter kroppen indtil den ligner et omvendt V. Koordiner din vejtrækning så du trækker vejret ind, når du går ned og puster luften ud når du går op.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




Opdateret 20/01/2014

Besøg  
221148